вівторок, 3 травня 2016 р.

Вимоги до оформлення зошитів

Вимоги до оформлення
письмових робіт з української мови та математики
в початкових класах

Під час виконання письмової роботи учні повинні :
додержувати абзаців;
           дотримуватися однакових інтервалів між словами;
дописували кожен рядок до кінця, орієнтуючись на правила переносу, не                                             виходячи за межі рядка;
помилки виправляти, закреслюючи неправильно написану літеру чи цифру навкіс (справа наліво) і замість неї надписуючи потрібну літеру чи цифру;
слово, словосполучення, речення чи приклад слід замінювати, закреслюючи тонкою горизонтальною лінією, і далі записуючи правильно;
           виправлення (закреслення та поновлення) написаного робити ручкою, а не олівцем;
           не писати одну букву на другій.
Записи на новій сторінці зошита  починати робити з першого рядка.
Початок запису тексту і його заголовок виконувати на одній сторінці. Якщо  залишаються вільні рядки на сторінці, то їх використовувати для виконання інших завдань на розсуд учителя.
Між датою і назвою роботи (класна, домашня), між назвою та видом роботи, а
           також між видом роботи та заголовком рядок не пропускати.
В зошитах з графічними сітками № 1 та № 2 між заключним рядком тексту однієї письмової роботи  і наступної слід пропускати  один рядок.
Запис дати і виду роботи розмішувати посередині робочого рядка (число в 11 клітинці, а Класна робота в 5 клітинці від числа) наприкінці  записів крапку не ставити, наприклад:        
12 квітня
Класна           робота
Задача 231
Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
Назви таких видів роботи, як рівняння, відрізки, нерівності, дроби, величини,      
           порівнювання чисел, вирази в зошитах не вказувати..
Між записами дати, назви роботи та її видом у зошитах з математики пропускати              
           одну клітинку.
Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи (класна робота)і
початком наступної (домашня робота)    в зошитах з математики слід пропускати     чотири клітинки.
Цифри і літери писати у клітинці зошита похило. Кожну цифру, знак і літеру             
записувати в окремій клітинці. Для написання дужки у виразах з дужками також відводити одну клітинку.
У 1—4-х класах писати цифри висотою в одну клітинку. При написанні букв  дотримуватися  методичних рекомендацій  «Про розроблення єдиних зразків каліграфічного письма цифр, українських і російських букв та їх з'єднань» (рішення колегії Міністерства освіти і науки України    №8/2—19 від18.07.03):
           
Математичні вирази розміщувати в стовпчик (між стовпчиками 4 клітинки).
При розв’язанні задачі у зошиті учнів 1 – 4 класів дотримуватися наступного:
-  У 1-му класі розв'язання задачі записувати у вигляді виразу.
2 + 3 = 5 (ящ. )         
- Текст задачі записувати коротко (з I семестру 2-го класу), використовуючи різноманітні форми: малюнок, схему, таблицю, граф, умовні позначення, орієнтуючись на істотні опорні слова тексту.
           -  Опорні слова в умові задачі записувати повністю.
          У тарілці – 5 ябл.
           На столі - ?, на 2 ябл. більше        ?
- У запитанні задачі  після словесного запису числа найменування одиниць       величини писати повністю, наприклад:
В одному кошику 12 кг яблук, в іншому — 15 кг. Скільки кілограмів яблук у двох  кошиках?;
- Після чисел найменування писати скорочено:
без крапки: 2 мм, 3 см, 4 дм, 5 м; 7 г, 6 кг, 9 ц, 10 т; 12 с, 13 хв, 14 год;
крапку ставити після скороченого найменування грошової одиниці: 15 грн.;20 к.;
- Одиниці швидкості скорочено записувати так:
60 м/с (або 60 м за 1 с), 12 км/год (або 12 км за 1 год);
- Одиниці площі писати за зразком:
23 см2, 54 м2 (висота цифри «2» біля літери — 1/2 клітинки. Читається: 23 квадратних сантиметри, 54 квадратних метри;
- Назви предметів біля цифри записувати скорочено, до першої голосної; слова, які починаються на голосний, скорочувати до наступного голосного.
40 в. (40 відер), 10 ябл. (10 яблук);
- У відповіді до задачі назви предметів писати повністю:
у бочку налили 40 відер води.;
- Після закінчення навчання грамоти вводити короткий запис відповіді задачі, наприклад: 5 кг цукру; 40 відер води;
- Повну відповідь записувати, починаючи з 3(2)-го класу. Якщо розв'язання задачі записано без пояснень, то відповідь  записувати повними реченнями. Повну відповідь слід будувати за загальними правилами побудови речень (відповідей на будь-яке запитання);
- Якщо запис розв'язання задачі був з поясненням (повним чи коротким), то відповідь можна записувати коротко.
Зразки записів пояснень та відповідей:
7 + 3 = 10 (з. ) — у лінійку і клітинку.
Відповідь: 10 зошитів.
Відповідь: у мішку залишилося 50 кг цукру.
           Відповідь: на 3 т більше.
           Відповідь: посадили 20 дерев.
- В задачах на декілька дій після пояснень ставити крапку з комою (;), а наприкінці –     крапку.
Структурного запису задачі дотримуватися з 2-го класу. Наприклад: Учні посадили
          10 лип, а каштанів на 2 менше. Скільки каштанів посадили учні?
          Л. – 10 д.
           К. - ?, на 2 д. менше

Немає коментарів:

Дописати коментар

Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.