ПОРАДИ ДЛЯ БАТЬКІВ
Допоможіть дитині навчитися проводити звуковий аналіз слів, цим ви значно полегшите
їй навчання у школі. Але спочатку вам самим необхідно ознайомитися з деякими положеннями.
1. Починати знайомити дітей з буквами треба після
того, як дитина ознайомиться зі звуком, що позначається цією буквою.
2. Не плутайте поняття «звук» і «буква». Звук – це те, що ми чуємо і вимовляємо. Буква – це те, що ми бачимо, пишемо (графічнезображення
звука) і читаємо.
3. Звуки поділяються на голосні та приголосні. Голосні можуть бути ненаголошені
або наголошені; приголосні – тверді та м’які, дзвінкі та
глухі.
4. Вимовляючи приголосні, не
використовуйте алфавітну назву, промовляйте саме звук: [м], [с],
[л]. М’які приголосні вимовляйте м’яко.
5. Починайте з найпростіших ігор, учіть дитину виділяти звуки у слові в такій послідовності:
- на початку слова (перший звук);
- в кінці слова (останній звук);
- в середині слова (звук займає будь-яку позицію, крім першої та останньої);
- повний звуковий аналіз (визначення порядку й кількості
звуків у слові, кількість складів та наголошений звук).
6. В українській мові одиницею читання є склад. Склад – це частина слова, в якій обов’язково є голосний звук. Доцільно ознайомити дитину з правилом: скільки у слові голосних звуків, стільки в ньому і складів. Один склад у слові обов’язково є наголошеним – його ми вимовляємо протяжно і голосніше за
інші.
7. Проводити звуковий аналіз вам допоможуть фішки на позначеннязвуків:
○- голосний звук – можна пояснити дитині, що він схожий на відкритий ротик (як при вимові голосного звука). Звук не зустрічає ніяких перешкод.
-- твердий приголосний звук, цей
значок схожий на перешкоду, яку зустрічає звук на своєму шляху.
Наведіть приклад ізольованого звука [м], [ш].
= - м’який приголосний звук
позначається двома рисочками, бо м’які звуки вимовляти складніше, струмінь повітря, який ми
видихаємо, зустрічає сильніші перешкоди. Доведіть це практично, промовляйте слова «лак», «ліс» або ізольовані звуки [т] – [т`], [м] – [м`]. ` знак наголосу.
Фішками дитина вчиться викладати звукову модель слова, наприклад, кит (- ○
-), кінь (= ○ =).
По мірі назви звуків викладайте позначення кожного звуку (голосний – позначається кружечком – О, твердий приголосний – одна рисочка, м’який приголосний дві рисочки =.
мак — О —
сало — О
— О
хліб
— = О —
Нагадуємо:
- букви я, ю, є, ї позначають 2 звуки на початку слова, після голосних та апострофа: я-[йа], ю-[йу],
є-[йе], ї[йі].
- букви я, ю, є позначають один звук після м’яких приголосних: я-[а], ю-[у], є-[е].
- приголосні м’які або напівпом’якшені, якщо після них йдуть букви я, ю, є, і, ь.
- буква ь (м’який знак) звука не позначає.
- звук [й] завжди м’який.
- буквосполучення дж і дз позначають один звук [дж], [дз].
Подвійне значення букв я, ю, є, ї, можна показати схематично:
- М’якість приголосних позначається
ще буквою і
та м’яким знаком, який окремого звука не
позначає.
Приступайте до викладання слів буквами( слова тільки з тими буквами, які діти вже вивчили).
Якщо дитина пропустила якісьбукви, не вказуйте зразу на
них, дайте спочатку їй самій знайти помилку.
Обов’язково похваліть дитину, порадійте її
успіху.
Немає коментарів:
Дописати коментар
Примітка: лише член цього блогу може опублікувати коментар.